ACHARK AL AWSAT PDF

Asharq Al Awsat’s daily articles are at your finger tips. Content is split into meaningful sections, allowing you to quickly locate your favorite news. The App is . Listen live to Radio Al shark Al awsat (إذاعة الشرق الأوسط) and more than online radio stations for free on Easy to use internet radio. The latest Tweets from ACHARK ALAWSAT (@MaissounAchark).

Author: Mern Gromuro
Country: Zambia
Language: English (Spanish)
Genre: Literature
Published (Last): 15 April 2008
Pages: 47
PDF File Size: 3.12 Mb
ePub File Size: 7.14 Mb
ISBN: 762-9-23297-692-6
Downloads: 74757
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Mikataxe

achark al awsat pdf

Archived from the original on 22 April Newspapers, Radio, and Television in Arab Politics. Gulf News 16 SeptemberRetrieved 16 November Central Command for the Middle Eastthe still new newspaper made its name through the controversy surrounding the Egypt—Israel Peace Treaty. Archived from the original on 6 October In other projects Wikimedia Commons. InAsharq al-Awsat issued a report regarding Arba’een pilgrimage which was proven awsatt be false, according to Agence France-Presse.

Launched in London inand printed on four continents in 14 cities. Archived from the original on 28 January In a TV interview, she said that they were “consulting with the Iraqi ministry of health on possible legal action against the paper.

:: شبكة الإنترنت للإعلام العربي – أمين ::

Daily Mail 20 OctoberRetrieved 16 November My client is happy with that—there was never anything more in it for him than getting that admission. Alhomayed’s era witnessed some major Saudi-related stories being ignored or censored.

This page was last edited on 16 Mayat Publications established in Arabic-language newspapers Newspapers published in Saudi Arabia Arab media Newspapers published in London Daily newspapers published in the United Kingdom.

  BMM 3109 PDF

Retrieved 14 December Then, Sadat held a press conference with the new Asharq Al Awsat bureau chief by his side in which the Egyptian president attacked the newspaper and its stance toward the peace process in general, citing his suspicions of the bureau chief’s “high” salary, and accusing Prince Fahd of using the newspaper as a weapon against Egypt and the Egyptian president personally.

Retrieved from ” https: Retrieved 26 June The paper’s chief competitors in Saudi Arabia are Al Hayat and Okaz ; globally, its chief competitor is Al Hayatthough it is often paired with Al-Quds Al-Arabi which is considered to be its polar opposite.

Media and Publishing Sector”. Retrieved 4 April Retrieved 7 January Though the newspaper is owned by Faisal bin Salmanand is considered more pro-Saudi than rival Ak[17] Asharq Al-Awsat has billed itself as the “leading international Arabic paper,” as it was the first Arabic daily to use satellite transmission for simultaneous printing in a number of sites across the world.

Archived from the original on 27 June The Jewish Chronicle Onlineaccessed 16 November However, Al-Rashed’s banning caused quite an international stir in mid-September and Alhomayed told AFP that the newspaper never banned him—though nothing official was reported about the matter until 16 September when the paper quoted al-Rashed saying that he voluntarily stopped writing for them.

The paper’s first editor-in-chief Jihad Khazen, [9] now a columnist and editor emeritus for the rival pan-Arab daily Al-Hayatgave credit to Hisham Hafizwith the subsequent support of his brother Mohammed Ali Hafez, for the initial idea of establishing an Arabic-language newspaper in London.

  HEMOPARASITOS EN PERROS PDF

Views Read Edit View history. Sheikh Hamad’s achaark, Cameron Doley, said: Arab News 4 Augustaccessed 16 November Retrieved 23 November By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. WHO “slammed” the allegations of Asharq al-Awsat and condemned mentioning its name in what it called an “unfounded” news. However, in JulyAlhomayed stated that the allegations were untrue and apologized at the High Court in London “for any embarrassment” caused.

Retrieved 7 April The following day The Guardian mentioned that the interview was actually true. Who’s Who in the Arab Media”February 6, The New York Times in called Asharq al-Awsat “one of the oldest and most influential in the region”.

Retrieved 16 February Who’s Who in the Arab Media”6 February A third piece, written by Alhomayed himself, repeated the claims.

The highlight of that phase was when the paper published three reports about the Qatari Prime Minister Sheikh Hamad bin Jassim al-Thani’s trip to an Arab foreign ministers’ conference in Beirut during the Lebanon conflict in August Former editor was Tariq Alhomayed whose leadership earned mixed reviews as it was associated with much criticism of Asharq Al-Awsat.

From Wikipedia, the free encyclopedia.